Vilken presentreklam är mest effektiv?

Det sker hela tiden förändringar runt om i världen och då även inom marknadsföring. Nya tjänster och produkter dyker upp hela tiden, samtidigt som andra blir förlegade och försvinner från marknaden. Är det dags för att skapa ny profilprodukt gäller det att se till att presentreklamen är användbar och nyttjas flitigt av mottagaren. Som företagare bör du blicka in i framtiden för att skanna av vilka trender som är på gång. För att sedan investera i gåvor som uppskattas av användaren, samtidigt som det är ett mycket effektivt och prisvärt marknadsföringsverktyg.

  • Träning och hälsa
  • Klimatsmart PR
  • Produkter som är tekniska
  • Profilkläder – Ett spännande sätt att göra reklam

Träning och hälsa är den nya trenden

Numera har människor blivit alltmer medvetna om deras hälsa och har därför börjat träna mera. Trenden har ett fokus på att vara hälsosam och att må bra, vilket du som företagare kan utnyttja. Det går nu för tiden att få ditt företags logo och/eller budskap tryckt på ett flertal användbara prylar som kan underlätta för den hälsomedvetna mottagaren. Då mottagaren redan har ett mål att må bra genom att äta riktigt och träna på olika sätt ett flertal gånger i veckan. Genom att ge bort en gåva som de har nytta av får företaget en marknadsföring som är värd mycket.

Det har visat sig att intresset för profilprodukter så som exempelvis handdukar, vattenflaskor, träningsväskor, stegräknare, svettband och golfprodukter ökar mer och mer. Har dessa gåvor ett stilfullt och snyggt trygg med ditt företags logo, kommer du få en bred och effektiv marknadsföring. Vilket beror på att dessa produkter exponeras öppet och kommer att användas flitigt på gym och liknande. Detta innebär att ditt företag får mycket gratis reklam på sådana ställen som du normalt inte brukar annonsera och synas på. Därför kan det vara en bra idé att försöka luska reda på vad mottagaren har för intressen.

Klimatsmart PR är inne nu

Dagens konsumenter arbetar mer och mer för att vara klimatsmarta och miljövänliga, vilket för dem väldigt lojala mot sådana varumärken och produkter som arbetar grönt. Detta är mycket vanligt i storstäder som Stockholm, Göteborg och Malmö, eftersom de boende och företagen är omgivna av betong. Vilket gör att dessa vill ta ett större ansvar och behov av att värna om miljön. Det påverkar också presentreklamens produkter då dessa blir med ekovänliga. Detta innebär att det finns produkter som kan ges som en gåva, som till exempel tygkassar, pennor tillverkade av trä, vattenflaskor av metall eller presenter tillverkade av återvunnet material.

Tekniska presentreklam produkter

Tekniska produkter blir allt populärare, mycket tack vare att vår omgivning blir ännu mer digital och uppkopplad. Anledningen till detta beror på att folk är beroende av tekniken för att genomföra sitt arbete, för att få underhållning och roa sig, samt söka information. Därför kommer fler produkter som företagare kan ge som gåva som är mer tekniska och några exempel på detta är power bank, bluetooth högtalare, laddare, mobilfodral och andra produkter som är trådlösa. En riktigt häftig sak som just nu är trendig är en smart nyckelring som du sedan kan spåra via en app i mobilen.

Kommande profilkläder

Något som förutspås att komma inom snar framtid och användas för marknadsföring är så kallad Virtual Reality (VR) och Agumented Reality (AR). Detta är tack vare snapchats framgångar och ger stora möjligheter att skapa anpassade och unik presentreklam för varje mottagare, samt kampanjer på en och samma gång. Just inom profilkläderbranschen finns redan en T-shirt som är interaktiv, teemoji är en tröja för reklam med bifogad app integrerad med tröjtrycket.