Uppmärksamhet genom varumärket i Sverige

Lyckade case i Sverige!

Genom att ständigt arbeta med sitt varumärke så kan man vinna förtroende och livslånga kunder. Image, form och påhittighet när man bygger ett varumärke är a och o. Ett bra exempel är ett svensk spelföretag som ofta syns i Stockholmsområdet. Den gröna klara färgen känner de flesta igen på mils avstånd för den som blir uppmärksammad. Vet ni vilket företag vi pratar om? Det är ett företag som heter Mr Green & Co. Bakgrunden till dem finner du här http://mrgco.se/holdingbolaget/

Kampanjer och jippon som fungerar

Mr Green är ett bra exempel som kan användas som förebilder inom svensk marknadsföring. En kampanjer som de gjorde var:

Taxibilar med varumärket

Under en begränsad tid kunde man åka taxi inom tullarna i Stockholm för endast 99 kr, det var ett fast pris som gällde för kunder anslutna till Mr Green. Taxibilarna var små Londonbilar förklädda med företagets logotyp och färger. I en hel månad kunde personer i Stockholm åka för 99 kr, vart som helst i Stockholm. Kravet var som sagt att man skulle vara ansluten till deras internetcasino, inte för att spela utan endast vara registrerad. Gissa om det strömmade in kunder under denna månad! Dessutom fick företaget uppmärksamhet bland kompisgäng och andra sällskap när taxin rullade in. Det blev en viral succé som säkert blir en upprepning även i år. Det är även uppskattat bland spelare och genom omröstningar och tester så hamnar Mr Green allt för jämnan på topplistorna för casinon i Sverige.

Det kan också kallas för Content marketing där man strävar efter att göra lite mer för sina kunder än att bara tänka på profit. En satsning som kan ge mycket tillbaka, kanske inte direkt men under tid.

Volvo har accelererat upp med sina bilar

Volvo har nog fått hjälp av några riktigt talangfulla marknadsförare med sina kampanjer de senaste åren. En av de största succéerna var när självaste Zlatan blev affischnamnför bilmärket. Två stora svenska ikoner tillsammans blev en fullträff. Det blev samma resultat som med Mr Green & Co. Volvo var på nästan varje löpsedel under en lång tid. Dessutom hade man gjort om den svenska nationalsången där Zlatan själv sjöng textraderna. Resultatet blev denna reklamfilm:

Made By Sweden

En rad reklamfilmer har publicerats innan och efter Zlatans medverkan. Besök Volvos Youtubekanal för att se alla klipp.

Mer om Nameonit

För att få ut mer av ditt företag så rekommenderar vi att du läser mer här på nameonit.se, där du hittar allt för ditt varumärke. Lär dig om varumärken, presentreklam och annat som får er att synas i vardagen hos målgruppen. Exempel från riktiga case i Sverige finns nu tillgängliga hos oss. Vi har jobbat med några av de största varumärkena genom året och sitter på en stor kunskapsbank när det kommer till marknadsföring och varumärkesbyggande.